Nuo ko rūgštu burnoje?
Vienos istorijos pėdsakais

Kelis mėnesius laukiau naujosios "Lotus Notes" 4.0 versijos. Ir štai vieną dieną paskambino jų dyleris, kuris rekomendavo ją naudoti su "OS/2 Warp Connect", nes abu produktai yra tos pačios firmos ir jų suderinamumas neturėtų kelti problemų.

Pas mus "Notes" jau buvo integruota į egzistuojantį "Novell" serverių tinklą. Na kaip ir patartas, pirmiausia diegiau OS/2 ir net nustebau, kaip lengvai tai pavyko. Aš leidau naudoti naujesnį 802.2 standartą, nes beveik visi, tame tarpe ir "Novell" jį pažįsta. Jokių problemų! Tada kimbu į "Notes" serverio, kurio diegimas irgi paprastas. Viskas puiku!

Tada pereinu prie darbo stočių. Čia sėkmė nusisuka nuo manęs. Atrodo, kad jos jungiasi prie "Notes" serverio ir po to numiršta. Po kelių valandų testavimo or tikrinimo visko, kas tik įmanoma, viską metu ir supykęs skambinu "Notes" techniniam centrui. Jie rekomenduoja iš IBM BBS nusiurbti OS/2 pataisymų failą OS2C3.EXE.

Taip ir padarau, tačiau niekas į gerą pusę nesikeičia. skambinu vėl ir kviečiu "Lotus". Šįkart atsakymas buvo grubus: "Žinai, o ar nebandei _KITO_ pataisymo?" Chm, o iš kur aš galėjau žinoti.

Taigi prisijungiu, kad iš IBM BBS nusiurbčiau MPT17 pataisymą. O jis užima aštuonis 1.44 Mb ir vieną 2 Mb failus! Net su 28.8 modemu tai nėra skubus sprendimas.

Ir pagaliau po kelių valandų kabojimo ant linijos (čia dar viskas Valstijose, o jei reiktų Lietuvoje?), pagaliau galiu bandyti toliau. Iš naujo startuoju serverį, bet problema išlieka.

Pradedu nesivaldyti. Skambinu IBM techniniam servisui norėdamas patikrinti, ar jie neturi kokių "regėjimų". Jokio stebuklingo raktelio jie neturi, tačiau gaunu laimę - ar nelaimę - priversdamas nukreipti mane į aukštesnio lygio servisą. Papasakoju savo bėdą ir paklausiu, ar jie nebūtų tokie malonūs, kad jie įjungtų konferenciją tarp IBM, "Lotus" ir manęs. Jie mano, kad tai naudinga ir sutinka.

Taigi, praleidžiu kelias valandas "ant linijos" (kiek suplotume Lietuvoje?) nagrinėdami viską, kas tik įmanoma, kol vienas IBM atstovas prataria: "O jeigu Novell'yje pereitume prie 802.3 standarto?" Mintis tame, kad "Lotus" gal būt padarė klaidą 802.2'ame, kurios neturėtų būti ankstesniame 802.3'ame.

Aš greitai pertvarkau OS/2 serverį, kad atpažintų 802.3 standartą ir pertvarkau "Novell" serverį, kad jis priimtų šį tipą. Ir viskas dirba kaip užburta.

Pagal Robert Giddens


Ką atsako Bilas Geitsas paklaustas:
"Kokia Jūsų sėkmės paslaptis?"

Nėra paslapties, - tik kai kurios prielaidos. Visų pirma, aš gerai žinau laiko vertę. Pvz., eidamas į susitikimą, mintyse turiu konkrečius tikslus. Nebūna daug smulkių pokalbių ypač su bendradarbiais. Mes aptariame, ką praradome, kur per didelės išlaidos, - ir baigta. Pakvietimų visada daugiau nei valandų, - tai kodėl išlaidauti?

Antra, visada atidžiai stebiu konkurentų veiklą. "Microsoft" visada ieško naujovių, kur jos bebūtų - tyrimų laboratorijoje ar pas varžovus. Bandome suvokti, ką daro kiti, net jei jų veiklos sritis yra tolima mums. Mus domina tai, ką jie daro gerai. Nėra nesvarbių firmų, net jei jų daiktai ir nėra tobuli. Jų veikloje gali būti pažanga, kurios ir patys nepastebi. Ir vis dėlto, mes retai sušunkame "Vilkas!"

Trečia, dalykiniuose susirinkimuose vengiame banalių pareiškimų, pvz., "Mes turim daruti viską, ko nori klientas." Tai tiesa, bet kaip patenkinti klientą? Pirma reikia ištirti jo norus.


Plačiai visuomenei

Ar gali būti kas malonesnio apie savo pranešimą visam pasauliui. Ir 3.x ir 4.x "NetWare" versijos turi komandą, leidžiančią pasiųsti pranešimą visiems šiuo metu dirbantiems klientams. Pavyzdžiui, kai diske pradeda trūkti vietos, galima paraginti visus susirinkti savo senus žaislus:

BROADCAST "Ei! Kaip manote ar disko vieta auga ant medžių?
Jei ir auga, tai ne ant MŪSŲ medžio!
Tad nepatingėkite ir kuo greičiau ištrinkite visas savąsias senienas"

Bet šis pranešimas netelpa į vieną eilutę, todėl klientai išvys tik jo pradžią ir siūlymą spausti Ctrl+Enter. Netilpusi dalis bus saugoma darbo stočių Broadcast/Send buferyje laukdama savo eilės. Kadangi buferis tėra vienas, - jam užsipildžius nauji pranešimai nebus priimami.

Kur klientas išvys šį pranešimą priklauso nuo kliento įrangos. Naudojantiems Netx - jis bus ekrano apačioje; Novell NLM arba 32-ių klientą - viršuje; "langeliuose" iššoks dialogo langelis su pilnu pranešimu. O "Windows" 95 ir Microsoft Client 32 šiuo metu dar neturi šios rūšies pašto.

O jei panorote pasiųsti pranešimą ne visiems, o tik konkretiems vartotojams, nurodykite jų vardus, pvz.,

BROADCAST "Pašluokite savo katalogus, kuriuose susikaupė daug didelių failų" TO jonas, petras